Marketing na socjalnych sieciach
Żyjemy w czasach Internetu, a także portali społecznościowych, z których codziennie korzystają miliony użytkowników na całym świecie. To sprawia, że sieci społecznościowe, takie jak Facebook, są idealnym miejscem, aby znaleźć nowych klientów, komunikować się z nimi, a zwłaszcza promować swój e-sklep i produkty, które Państwo oferują. Sieci społecznościowe są obecnie popularne ale nie wszystkie cieszą się wiarygodną popularnością i nadają się do promocji w Polsce. Z tego powodu zalecamy skupienie się na trzech podstawowych sieciach: na Facebooku, Google+ i na Twitterze.
Komunikacja w sieciach społecznościowych
Sieci społecznościowe nie są standardową platformą sprzedażową, użytkownicy są przede wszystkim zainteresowani rozrywką albo poznawaniem nowych informacji. O tym należy pamiętać i do tego dostosować swoje posty. Zaleca się mniej formalną komunikację a oferty sprzedażowe łączyć z zabawnymi lub informacyjnymi postami. Oczywiście należy pamiętać o regularnym odsyłaniu linkami do swojego sklepu aby zwiększyć szansę sprzedaży.
Jak założyć własną stronę na Facebooku
Pierwszym warunkiem jest posiadanie własnego konta na Facebooku. W przypadku jego braku należy wejść na stronę http://www.facebook.com i się zarejestrować. Po zarejestrowaniu i zalogowaniu, w lewym menu należy wybrać "Utwórz stronę" następnie facebook poprowadzi w łatwym procesie do wytworzenia własnej strony.
Jak utworzyć profil na Google+
Aby utworzyć stronę Google+, muszą Państwo posiadać konto Google, mozna go utworzyć na stronie:https://accounts.google.com/SignUp Następnie prosimy się zarejestrować do usługi Google+ http://plus.google.com w lewym menu naležy wybrać Polecenie "strony" które za pomocą kreatora pomogą ją założyć
Jak utworzyć stronę na Twitterze
Tworzenie strony na Twitterze jest bardzo łatwe. Wystarczy przejść do https://twitter.com tutaj wypełnić kilka podstawowych danych, takich jak e-mail, nazwę użytkownika, hasło i strona jest przygotowana.
Wkomponuj sieci społecznościowe do swojej witryny
Jednym z głównych warunków zwiększania liczby fanów Państwa sklepu na portalu społecznościowym jest promowanie linków sieci jak również plugin'ów na stronach eshopu. Plugin umożliwia łatwe dołączenie Państwa witryny do Ulubionych przez użytkowników sieci. Na przykład u facebooku jest to przycisk "Lubię to”, który można sobie wygenerować na stroniehttps://developers.facebook.com/docs/plugins/page-plugin.